יום שבת, 2 בספטמבר 2017

אמרנה מילר לא נכנעת לצביעות החברתית


"קוראים לי אמרנה מילר. אני שחקנית פורנו.
נולדתי במדינה צבועה, שבה אותם אנשים שקוראים לי 'זונה' מאוננים על הסרטים שלי.
מדינה שאוהבת את החיים, אבל מרשה להרוג [שוורים] בשם האמנות.
מדינה שזועמת על השחיתות, אבל ממשיכה להצביע לגנבים.
מדינה שמצילה את אותם בנקים שזורקים אלפי משפחות מבתיהן.
מדינה שמתייחסת לאלה שעוזבים אותה כמו גיבורים, ולאלה שמהגרים אליה כמו זבל.
מדינה שבה אלה שמתיימרים לשמור על המוסר, עלולים להתגלות כאנשים המסוכנים ביותר.
מדינה שהזנות בה עדיין אינה חוקית, אבל מספר הלקוחות עולה בכל שנה.
מדינה שמאמינה שהיא פתוחה וסובלנית, אבל שופט כדורגל מקבל איומים על חייו בגלל שהוא הומו.

כן. אנחנו חיים במדינה צבועה להחריד. אבל חלק מאיתנו לא נכנעים."

אמרנה מילר (Amarna Miller) הספרדייה היא שחקנית פורנו יוצאת דופן. הסרטון הנ"ל, לכבוד פסטיבל הארוטיקה של ברצלונה, הוא רק חלק מפעילותה למען שינוי פני החברה. בין השאר היא תומכת נלהבת במפלגת פודמוס ואפילו הופיעה בכנסים שלה, לזעמן של מתנגדות הזנות במפלגה. 

היא קוראת לעצמה 'אמרנה' על שם האתר הארכיאולוגי המפורסם במצרים (בעברית 'אל-עמארנה'), ו'מילר' על-שם הסופר הנרי מילר. היא יכולה לדבר שעות על ספרים, והסופר האהוב עליה הוא טרי פראצ'ט הנהדריש לה תואר באמנות יפה מהאוניברסיטה האירופאית של מדריד, וגם בה היא היתה יוצאת דופן. אחרי הכול, אין הרבה סטודנטיות שפרויקט הסיום שלהן הוא סרט וידאו שמראה אותן מאוננות, בליווי הסבר על הקשר בין וידאו, אמנות ופורנו. המרצים נשארו המומים. היא קיבלה 95.

אמרנה עם האוטוביוגרפיה של בריל מרקהם והקרואסון הטבעוני הכי סקסי בעולם

גם הוריה נשארו המומים כשהבינו שהבת היחידה והחכמה שלהם, שהמרד הכי גדול בנעוריה היה הוויתור על חוג בלט לטובת חוג קראטה, מתכוונת לעבוד בפורנו. "בשבילם היה נורא לראות את הבת הסטודנטית שלהם חיה על המראֶה שלה ולא על המוח שלה, מוח שהיה יכול לעשות הרבה דברים אחרים ולא להתבזבז על המצלמה. אבל אני בחרתי בפורנו. למה? פשוט מאוד, כי הוא עושה אותי שמחה. למרבה הצער, בעולם שלנו זאת לא נחשבת סיבה מספיק טובה לעשות משהו."

הוריה של מילר המשיכו לאהוב אותה כמו תמיד, אבל לא היו מוכנים לקבל באהבה את המקצוע שלה. "בתקופה ההיא רציתי להרגיש תמיכה, אהבה וכבוד מכל הלב, שמישהו יגיד לי שהוא שמח שאני נלחמת למען החלומות שלי. שקלתי לעזוב את תעשיית הפורנו ולחזור להיות פוליטיקלי קורקט, אבל לא עשיתי את זה. לא עשיתי את זה כי אני עקשנית ולוחמת. אם משהו עושה אותי שמחה, אז אף אחד, אפילו לא האנשים שאני הכי אוהבת בעולם, ישכנע אותי להפסיק. העצה שלי לכל מי שקוראת כאן ורוצה להיכנס לפורנו היא: 'תחשבי טוב ותהיי מודעת להשלכות. תחשבי על זה עוד, עד שתהיי לגמרי בטוחה. ומעל הכול, תקבלי את ההחלטה בעצמך, בלי שאף אחד ישנה את דעתך'."

אמרנה לא מתכוונת לוותר: "מבחינתי האישית, הפורנו נותן ביטוי לחופש האישי שלי: הגוף שלי הוא שלי, המוח שלי הוא שלי, החיים שלי הם שלי ואני אחליט מה לעשות איתם. [...] יש בציבור פחד גדול מפני כל מה שלא מוּכָּר. בתור אישה תמיד אמרו לי: את צריכה ללכת לאוניברסיטה, למצוא עבודה יציבה, לחתום על משכנתא, להתחתן ולעשות ילדים. ובכן, לא. אולי אני בכלל ארצה שני בני זוג, או בת זוג. אולי אני לא ארצה ילדים".

מילר היא פוליאמורית וביסקסואלית, והיא שחקנית הפורנו המפורסמת ביותר בספרד כיום, אחרי ששיחקה ביותר ממאה סרטים, הופיעה בעיתונים ובתוכניות אירוח וזכתה בפרסים, כולל "פרס נימפה" לשחקנית הטובה ביותר בספרד. יש לה 180,000 עוקבים בטוויטר ו-60,000 מנויים בערוץ היוטיוב שלה, שבמסגרתו היא הציבה לעצמה לפני חודשיים אתגר: שלושים ימים של טבעונות. היא עמדה באתגר בהצלחה, ומתכוונת להמשיך עם הטבעונות גם בעתיד. 


ההצלחה של מילר לא מונעת ממנה לבקר קשות את תעשיית הפורנו. היא ויתרה פעם על הצעה של 1,800 יורו כי התסריט נראה לה גזעני, היא לא מוכנה לעבוד עם במאים ספרדים בגלל היחס שלהם ותנאי העבודה, והיא לא עושה מין אנאלי מול המצלמות. יש לה את הפריווילגיה לבחור, לעומת שחקניות פורנו רבות שנאלצות לעבוד בפורנו בשביל הכסף. מילר מנסה לנצל את הפריווילגיה שלה כדי לעזור לשחקניות אחרות, לחשוף בתקשורת את הבעיות וולהקים איגוד שחקני פורנו שיקדם את זכויות העובדים בתעשייה. הביקורת הגדולה ביותר שלה היא על המצב בבודפשט, שנהפכה לבירת הפורנו האירופי:

"אי-אפשר לעבוד באופן עצמאי בבודפשט. את חייבת לעבוד בשביל אחת משתי הסוכנויות ששולטות בשוק השחקניות, כי חברות ההפקה מסרבות להעסיק את מי שאין לה סוכן. כך נוצר מונופול שבאמצעותו הסוכנויות שולטות לגמרי בתעשייה, ובתור שחקנית את הופכת להיות חתיכת בשר שמושכרת למציע הגבוה ביותר. הדיסאינפורמציה שולטת ואת לא יודעת עד הרגע האחרון, עד הלילה שלפני ההקלטות, איזה סוג של סצנה את הולכת לעשות ובשביל איזו חברה."

"לרוע המזל, האפשרות היחידה לעבוד עם חברות ההפקה הגדולות היא להיכנע ללחצים של התעשייה. זה לא נדיר שמחתימים אותך על סצנה מסוימת וברגע האחרון מודיעים לך שאת צריכה לעשות משהו אחר לגמרי. יש הרבה ניצול לרעה, ובגלל יחסי הכוח את נמצאת בעמדת נחיתות מול הסוכנות, המפיק והחברה. את חייבת לעמוד כל הזמן על המשמר, לוודא שלא מנסים לרמות אותך, להכין את המילה 'לא' בקביעות על קצה הלשון שלך. העבודה תהיה בטוחה בהרבה אם תהיה רגולציה ברורה והגנה על השחקניות והשחקנים."

בניגוד למי שרוצות לאסור על פורנו, אמרנה רוצה לשנות אותו מבפנים. "אני לא מגינה על מה שנעשה בתעשייה, יש הרבה מה לשנות בתעשייה הזאת, אבל אני חושבת שאפשר לשנות אותה מבפנים ואין צורך להכחיד אותה כדי שהיא תשתנה. אנחנו הנשים תמיד סבלנו מדיכוי, אמרו לנו איך אנחנו אמורות לאהוב ואיך אנחנו אמורות לקיים יחסי מין. עכשיו בפעם הראשונה יש לנו את ההזדמנות לקבל בעלות על המיניות שלנו."

ולא, היא לא מתכוונת להפסיק להתפשט, ולא משנה מה יגידו עליה: "אף פעם לא פחדתי להוריד את הבגדים. הגוף העירום הוא הדבר הכי טבעי בעולם, ונראה לי מטופש להציב מסביבי חומות של פוליטיקלי קורקט ולהגיד שאני לא אמורה להראות את גופי. הלחץ החברתי על נשים הוא הגרוע ביותר: אם את פתוחה מינית ולא פוחדת להראות את הגוף שלך מול המצלמות, את הופכת לטמאה והערך האינטלקטואלי שלך נעלם, כאילו את מסתמכת על הגוף שלך כי את לא יכולה להסתמך על המוח שלך. אבל זאת רק שאלה של לנצח את הפחדים. החלטתי כבר מזמן לחיות את חיי ולקבל החלטות בעצמי, במקום לחיות לפי הפחדים של אנשים אחרים. בסופו של דבר, הגוף שלי הוא שלי ואני אראה אותו כמה שאני רוצה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה