יום שישי, 10 במרץ 2017

אם תסתכלו מעבר לסטריאוטיפים

"לעובדות מין יש בעיה: או שטוענים שהן מדוכאות מדי ולא יכולות לדבר, או שטוענים שהן פריווילגיות מדי ואסור להקשיב להן", אומרת עובדת המין שיבון נוקסמי שנוהגים לדבר בשמן של נשים בזנות אולי יופתעו, אבל עובדות מין מסוגלות לדבר בשם עצמן, והן אפילו מסוגלות לספק אמירות חשובות. הרשומה הזאת מוקדשת לכמה מהאמירות האלה, שלא מצאו את מקומן בתוך רשומות אחרות.

מרגרט קורביד, על הטענה שאין זונות מאושרות ולכן צריך לאסור על זנות: "יש לנו זכות לשנוא את העבודה שלנו לפעמים, בדיוק כמו כולם". 

אדית אאוטלייר, על הטענה שזנות אינה בחירה כי לנשים שעובדות בה אין כמעט אפשרויות אחרות: "הבחירה של אישה עם מעט אפשרויות לגיטימית בדיוק כמו הבחירה של אישה עם הרבה אפשרויות. כל גישה אחרת היא אליטיזם".


Empower, איגוד עובדות המין בתאילנד: "אנחנו לא עושות עבודת מין כי אנחנו עניות. אנחנו עושות עבודת מין כדי לצאת מהעוני".

ג'והנה, סטודנטית ועובדת מין אמריקאית: "יכולתי לבחור אם להיות שפחה של הבנקים כל חיי, או להעביר כמה שנים בעבודת הזאת ואז להיות חופשייה".

Mistress Tissa: "אנחנו לא צריכות לנמק מדוע יש לנו את הזכות לקבל החלטות על גופנו. הפטריארכיה רוצה שנאמין שאנחנו חייבות לה הסבר. אין שום צורך בהסבר. הגוף שלנו שייך לנו, לא להם. אנחנו לא צריכות לבקש רשות לשלוט בגוף שלנו".


אריקה, חשפנית אמריקאית: "כן, הם צריכים לשלם לי. הם צריכים לשלם לי בשביל תשומת הלב שלי. הם עובדים קשה כל השבוע כדי לעשות כסף, ואז מעבירים לי בלילה אחד את כל הכסף שהרוויחו. זה לא משפיל בשבילי; זה משפיל בשבילם. הם נותנים לי כסף כי זה כל מה שיש להם לתת לי".

רוברטה, עובדת מין בשיקאגו :"ברור שאנחנו מזייפות הנאה. את עובדת עליו והוא משלם על משהו שהוא לא באמת מקבל. זאת הדרך היחידה לשמור על הכבוד העצמי שלך. [...] אני עושה כלום, מרגישה כלום, ובתוך עשרים דקות אני יוצאת עם חמישים דולר בכיס. כמה אנשים יכולים לעשות חמישים דולר בעשרים דקות של עבודה? ובלי מיסים, כלום! [...]  העבודה הזאת היא מיקרוקוסמוס של שאר החברה, יחסי הכוחות זהים והתפקידים זהים. ההבדל היחיד הוא שכאן אני זאת שבשליטה. בחברה הכללית אני לא".

קייט איזלין, על הקמפיין "Someone I Love is a Sex Worker", שנועד להזכיר לאנשים שבין מכריהם יש בוודאי גם עובדות מין: "זאת לא רק תזכורת שמישהי שאתם אוהבים היא עובדת מין, אלא גם שעובדת מין שאתם אוהבים היא מישהי".


אייבי אורה, ארה"ב: "אם הדבר הראשון שעולה לכם בראש כשאתם רואים תמונת עירום שלי הוא 'מה אבא שלך חושב על זה?', אולי כדאי לחשוב מחדש למי מאיתנו יש בעיות פסיכולוגיות".

לורליי לי נוזפת: "אמנים יקרים שחושבים שהם 'מאנישים' עובדות מין כשהם מצלמים אותנו עם בגדים עלינו: אני אנושית באותה מידה גם כשאני ערומה".

קצת על הפללת הזנות:

עובדת מין סקוטית: "הדיון אינו על השאלה אם אנשים שמוכרים מין סובלים מבעיות, כן או לא. הדיון הוא בשאלה אם ההפללה מקלה על הבעיות האלה או מחריפה אותן".

סאלי-אן: "תמיכה באי-הפללה של עבודת מין לא אומרת שאת תומכת במין בתשלום בפני עצמו. זה רק אומר שאת מאמינה שלעובדות מין יש זכויות אדם."

Sadie Lune: "אל תענישו אותי רק כי אתן לא מסוגלות לדמיין את עצמכן במקומי".

אנונימית על הפללת הלקוח באירלנד: "אירלנד מפלילה קניית מין כדי למגר את הביקוש למין ולכסף. מבריק. אני בטוחה שזה לגמרי יעבוד".
ועוד ציטוט שלה: "אי אפשר לאסור על הפלות, רק על הפלות בטוחות. באותה מידה, אי אפשר לאסור על עבודת מין, רק על עבודת מין בטוחה".

מורגן פייג', אקטיביסטית טרנסית, סופרת ואמנית, על תוכניות שיקום לנשים בזנות: "תוכניות 'שיקום' ממסגרות עבודת מין בתור כישלון מוסרי, שהתיקון שלו הוא חזרה לתפקידים הנשיים המסורתיים (תפירה, ניקיון וכדומה)."


לסיום, עובדת מין וולשית תוקפת את כל הסטריאוטיפים ביחד:

"אז אתם חושבים שאתם מכירים אותי?

קוראים לי אלי. אני בת 36 ואני עובדת מין.

אתם יכולים לקרוא לי בכינויים אחרים, יש הרבה כינויים לבחירה. זונה, נערת ליווי, נערה עובדת, יצאנית, פרוצה, אולי אפילו כמה כינויים שעוד לא שמעתי.

אתן בטח מכירות את סוג המקומות שאני עובדת בהם. מכון עיסוי, מכון בריאות, מכון ליווי, סאונה, 'מועדון ג'נטלמנים'.

אתם אולי תראו במה שאני עושה את "המקצוע הכי עתיק בעולם", כינוי שאני חושבת שיש בו תחושה נחמדה של מסורת.

אני בטוחה שיש לכן דעות משלכן עליי, על החיים שלי, על האופי שלי.

אני מנוצלת; אני מנצלת גברים; אני קורבן של החברה, אני מבית הרוס, אני נימפומנית. אני בת אלמוות, מופקרת, אני מחפירה, אין לי אלוהים.

אני כלבה קרת לב ששונאת גברים, אני כלבה קרת לב ששונאת נשים, אני כלבה שבורת לב ששונאת את עצמה; אני פוגעת בשוויון ובתנועת הנשים. אני מפרשת מחדש את הפמיניזם, אני אנטי-פמיניסטית, אני מועצמת בתור אישה.

אין לי כוח ואין לי קול; אני צריכה עזרה, צריך לעזור לי; כבר מאוחר מדי לעזור לי. אני משתמשת במיניות שלי, אני מנצלת לרעה את המיניות שלי, זה הגוף שלי, אני יכולה לעשות איתו מה שאני רוצה; צריך להיות לי יותר כבוד לגוף שלי ולעצמי.

אני משהו שצריך לרחם עליו, לבוז לו, להימנע ממנו, להפליל אותו, לדחוק לשוליים, להתעלם ממנו.

זה לא משהו שמישהי נחמדה תעשה.

אני חייבת להיות פגועה...

אלה המון דעות על מישהי שאף פעם לא פגשתם, במיוחד שאני בסך הכול בחורה נחמדה ורגילה. כל כך רגילה, שאני בטוחה שלא תזהו אותי אפילו אם נשב זו לצד זו באוטובוס.

אם נרשה לעצמנו להסתכל מעבר לסטריאוטיפים, המציאות היא, כמו תמיד, הרבה יותר מעניינת."

אם תרצו לקרוא יותר מכמה ציטוטים על המציאות המעניינת הזאת, הנה שני מאמרים מומלצים באנגלית:

Johnny, Johnny I love you: האנטר לייט היא אקטיביסטית למען זכויות עובדות מין ובעלי חיים, והמאמר הוא הספד נוגע ללב על בן זוגה לשעבר, שנהרג בשריפה במועדון באוקלנד (המאמר אינו עוסק כמעט בעבודת מין, אבל הוא יפהפה ועצוב ומזכיר שלעובדות מין יש חיים גם מחוץ לזנות).

The Perils of Working as a Trans Prostitute in Rome: עובדת מין טרנסית ברומא מספרת על חייה ועבודתה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה